LEXO PA REKLAMA!

SHKARKO APP

Si ndikojnë stinët e vitit në gjendjen tuaj emocionale

5 Nëntor 2022, 17:14, Kuriozitete CNA

Si ndikojnë stinët e vitit në gjendjen tuaj emocionale

Nëse e ndieni veten pak më pak të lumtur, jini me fat - ose, përkundrazi, keni një kapërcim shtesë në hapin tuaj - ndërsa stinët ndryshojnë, kjo nuk është imagjinata juaj. po ndodh.

Gjatësia e dritës së ditës luan një rol kryesor, por temperatura dhe mënyra e jetesës gjithashtu kanë një rol të rëndësishëm. Jo të gjithë reagojnë në të njëjtën mënyrë ndaj ndërrimeve sezonale. Por nëse zbuloni se gjendja juaj mendore dhe ndjenjat ndryshojnë për mirë ose keq me stinët, ka disa arsye të mbështetura nga shkenca pse mund të ndjeni një ose të gjitha ndërrimet e mëposhtme.

Çrregullimi i madh depresiv me një model sezonal
Dikur quhej çrregullim emocional sezonal ose SAD . Tani i quajtur çrregullimi i madh depresiv me një model sezonal , kjo gjendje është një formë depresioni që karakterizohet nga episode të përsëritura depresioni që ndodhin në fund të vjeshtës dhe dimrit, dhe që alternohen me periudha normale të humorit gjatë pjesës tjetër të vitit. Disa simptoma përfshijnë si më poshtë:

Dëshira për karbohidrate
Lodhja e ditës
Ngrënia e tepërt
Duke fjetur tepër
Shtim në peshë
Për shkak se disa studiues sugjerojnë se kjo gjendje është një përgjigje ndaj zvogëlimit të dritës, shpesh përdoret terapia me dritë artificiale . Hulumtime të tjera tregojnë se një rënie e serotoninës, neurotransmetuesi i lumturisë në trup, mund të luajë një rol te njerëzit me këtë çrregullim. Serotonina mund të rritet duke ushtruar, duke bërë një masazh, duke menduar për kujtime të lumtura dhe duke vënë më shumë rreze dielli natyrale në ditën tuaj.

1. Luhatjet e nivelit të energjisë
Nëse ndihet pothuajse e pamundur të ngrihesh nga shtrati kur bie alarmi i mëngjesit gjatë muajve të dimrit, nivelet e melatoninës mund të jenë fajtori: ato rriten në muajt e ftohtë. Truri përdor serotoninën për të prodhuar melatonin, kështu që me rritjen e melatoninës, serotonina zvogëlohet, duke ju bërë të ndiheni të plogësht dhe më pak të motivuar për të bërë gjëra. Për shkak se stërvitja është vërtetuar se rrit nivelet e serotoninës dhe energjinë e përgjithshme, është veçanërisht e rëndësishme të vazhdoni me aktivitetet tuaja të fitnesit gjatë gjithë vitit, por veçanërisht gjatë dimrit.

Gjatë dimrit, nivelet e ultravjollcës (UV) nga dielli janë shumë më të ulëta. Si rezultat, nivelet tuaja të vitaminës D - dhe më pas energjia juaj e përgjithshme - mund të bien. Bërja e një pike për të dalë në diell gjatë mesit të ditës , kur rrezet UV janë më të larta, mund të ketë një ndikim pozitiv dhe të shërbejë si një trajtim për SAD. Hulumtimet tregojnë për plotësimin e vitaminës D si një përmirësim të lodhjes. Shtimi i më shumë ushqimeve të pasura me vitaminë D (p.sh. salmoni, të verdhat e vezëve, spinaqi, lakra jeshile, kërpudhat) në dietën tuaj mund të ndihmojë gjithashtu të ndikojë pozitivisht në shëndetin tuaj mendor.

Nëse jeni të gjallëruar nga ngrohtësia e verës dhe ditët më të gjata, përfitoni nga rritja e energjisë tuaj dhe shtoni në kalendar disa ose të gjitha aktivitetet e reja që keni dashur të provoni.

2. Lëkundjet emocionale
Nëse e doni vjeshtën dhe aftësinë e saj për të sjellë temperatura më të ftohta, gjethe dhe shije me erëza kungulli pothuajse kudo, mund ta gjeni veten duke u ndjerë në mënyrë eksponenciale më të lumtur në fund të shtatorit. Nëse ju urreni borën (dhe jetoni në një zonë që e bie shpesh), dita më e shkurtër e vitit dhe të gjitha pushimet dimërore që bien nga dhjetori në mars, dimri mund të shkaktojë rënien e emocioneve tuaja.

Edhe nëse nuk i përmbushni udhëzimet e diagnozës për depresionin sezonal, preferencat dhe emocionet tuaja janë të vlefshme. Sidoqoftë, nëse preferoni të mos jeni në mëshirën e niveleve të larta dhe të ulëta sezonale, mund t'i përdorni periudhat kohore si mundësi për të përfshirë më shumë vëmendje në jetën tuaj. A mund të ngushëlloheni dhe të pranoni se pjesa e asaj që e bën sezonin tuaj të preferuar të vjeshtës kaq të veçantë është se nuk zë 12 muaj të vitit? A ka gjëra që mund t'ju mësojë stina e dimrit, të tilla si dhembshuria, hiri dhe mirënjohja?

3. Dëshirat
Kur jashtë është nxehtë , trupi juaj ka nevojë për më pak kalori për të mbajtur temperaturën optimale të trupit. Kur është ftohtë, ju duhet të hani më shumë kalori për të mbajtur trupin tuaj në 98.6°F. Kjo shpjegon pse mund të keni oreks për ushqime të pasura me niseshte, si peta e mishit dhe pure patatesh, në muajt e ftohtë e të dimrit sesa gjatë vapës së verës.

Ushqimet me përmbajtje të lartë uji kanë një efekt ftohës në trup , prandaj gjërat si shalqiri, selino dhe zarzavate me gjethe mund të jenë më tërheqëse gjatë muajve të verës.

Një arsye tjetër pse ju mund të dëshironi ushqime të caktuara gjatë stinëve të caktuara është për shkak të asaj që është në stinë. Zakonisht ushqimi në sezon ka shije më të mirë sepse të korrat mblidhen në kulmin e pjekurisë.

Pranoni se shumë nga dëshirat tuaja bazohen në atë që po ndodh brenda trupit tuaj ose në mjedis. Megjithatë, nëse e gjeni veten duke përdorur një ditë dimri nën zero si një justifikim për të ngrënë një pjatë plot me biskota, vlerësoni nëse ju nevojiten vërtet të gjitha kaloritë boshe dhe sheqeri si lëndë djegëse ose nëse dëshironi të hani biskota thjesht sepse ato kanë shije të shijshme.

4. Ndryshimet e orës cirkadiane
Ritmi cirkadian i trupit tuaj - matësi i brendshëm i kohës që kalon në trurin tuaj - monitoron ndryshimet në gjatësinë e ditës. Kjo orë ju tregon kur të zgjoheni dhe kur të ndiheni të lodhur. Ai gjithashtu luan një rol në metabolizmin, rregullimin e temperaturës, lirimin e hormoneve dhe humorin. Përsëri, studimet tregojnë se njerëzit prodhojnë më shumë serotonin gjatë verës kur ka më shumë dritë të ditës dhe më pak serotoninë gjatë dimrit kur ka më pak dritë të ditës. Ushqimi nuk përmban serotonin, por ju mund të hani ushqime - shpendë, mish, qumësht, zarzavate me gjethe dhe fasule - që nxisin prodhimin e saj .

Ndryshimet e ndriçimit sezonal dhe sasia e dritës së vërtetë të ditës që merrni nuk është e vetmja gjë që ndikon në prodhimin e serotoninës dhe ritmet cirkadiane. Një studim tregon për ekspozimin e përhapur ndaj ndriçimit të natës – të gjitha dritat elektrike, kompjuterët, telefonat inteligjentë, televizorët – dhe se si ai mjegullon linjat e vështira midis ditës dhe natës dhe ndikon në humor. Një studim tjetër shqyrtoi se si ekspozimi i dritës së diellit dhe kushtet e ndriçimit ndikojnë në disponimin e punonjësve të zyrës dhe modelet e aktivitetit të gjumit. Studiuesit arritën në përfundimin se drita ka një ndikim të madh në fiziologjinë e njeriut, psikologjinë dhe cilësinë e jetës së lidhur me shëndetin, përveç performancës në punë dhe kënaqësisë në punë.

Pavarësisht se çfarë stine është, është e rëndësishme të keni parasysh praktikat e ditës dhe natës, si dhe mjediset që ndjekin sa më afër orën biologjike të trupit.

Ndryshimi i stinëve nuk ndikon domosdoshmërisht të gjithë në të njëjtën mënyrë, por është e rëndësishme të jeni të vetëdijshëm për shëndetin tuaj mendor. Nëse gjeni se disponimi juaj i përgjithshëm ndryshon me ndryshimet kryesore në kalendar, është thelbësore të pranoni a) po ndodh dhe b) cilat janë simptomat tuaja specifike. Pas kësaj, ju mund të kërkoni trajtimin e duhur nëse disponimi juaj po bie. Nëse ndryshimi i stinëve ju bën të ndiheni të gëzuar, atëherë, me çdo kusht, përqafoni atë dhe shijoni në maksimum.

*Shënim i redaktorit: Informacioni në këtë artikull është menduar vetëm për përdorimin tuaj edukativ; nuk pasqyron domosdoshmërisht opinione mjekësore; dhe nuk është një zëvendësim për këshilla, diagnozë ose trajtim profesional mjekësor. Gjithmonë kërkoni këshillën e mjekut tuaj ose ofruesve të tjerë të kualifikuar shëndetësor për çdo pyetje që mund të keni në lidhje me një gjendje mjekësore dhe përpara se të ndërmerrni ndonjë dietë, suplement, fitnes ose programe të tjera shëndetësore./CNA.al Burimi: Chopra.com

Lajmet e fundit nga